torsdag 9 augusti 2012

Mitt livs abborrfiske

Idag så var det barnkalas på agendan. En av mina bästa fiskekompisar Micke har en liten grabb som fyllde år idag. Vi packade in ul-spön och jiggar i bilen och tänkte att det kan nog bli lite fiske efteråt för att smälta allt fika. Då deras son Wilde är helt galen för att vara två år så köpte vi ett trumsett åt honom, mycket för att jävlas med hans kära föräldrar. Pressenten blev succe och vi bestämde rätt fort att det var dags att rymma från oljudet.

Vi var till att börja med fyra fiskare i båten och Micke guidade oss ut på hans bästa ställen. Jag och Håkan började som vanligt att tävla men då vi fått cirka 30st var slutade vi att räkna. Efter nån timme släppte vi av Oscar som var med och våran huggsexa fortsatte och fortsatte.. Vi hade hugg och fisk i nästan varje kast, det var helt sjukt. Många borrar vägde mellan 6-8 hg och jag lyckades få en på ca kilot. Vi hade ingen våg med men den måttade 47,5 cm och var fet och fin. Ifjol guidade Micke mig på samma ställe till en abborre på 1,2kg och det är inte en ovanlig storlek där.



Om jag skall vara helt ärlig så brukar jag inte vara så mycket för just abborrfiske men att på sensommaren få följa med Micke tills hans underbara abborrmecka är verkligen en höjdare. Tillsammans landade vi och återutsatte över 250 st borrar under eftermiddagen och kvällen. Det låter  som en fantasisumma men tro mig, det var helt galet!

Inga kommentarer: