tisdag 10 juli 2012

Årets Jämtvecka

Varje år strax efter midsommar åker vi upp till Jämtland för att fiska harr. Hårkan och Långan är åarna som står på schemat. Vanligtvis åker jag och min pappa, tilsammans med Mats och Erik Kling. Jag och Erik fiskar alltid ilag, precis som våra pappor och vi har alltid en liten tävling.

Jag och Erik brukar ha flyt och har oftast vunnit i antal. Ifjol vann jag även toppen med en harr på 54 cm men iår fick jag lyfta på hatten för Mats Kling som lyckades få en på 55+.  Men jag och Erik vann i antal och det är var vi väldigt nöjda med.

Samanlagt blev det väl ett sextiotal harrar under veckan och det måste ändå anses rätt dåligt, i jämnförelse med tidigare år.

Detta är min absoluta favvoritvecka på hela året. En vecka utan mottagning på telefonen, ingen el, inga måsten. Vi bara fiskar, äter och dricker gott samt njuter av den jämtländska naturen.

Nu är det semester på riktigt och många fler resor finns i planeringen.



Kramar Jessica

Inga kommentarer: